Digital Markedsføring Kursus

Certificeret Digital Marketing Manager 9 Dage

På akademiets Digital Markedsføring kursus København, lærer du de værktøjer som en moderne Digital Marketing Manager skal bruge. Uddannelsen er certificeret, og et “hands-on kursus” hvor du får alle værktøjerne i hænderne. Det digitale Marketing kursus udgøres af 9 moduler som du tager i et tempo der passer din kalender. Der starter et hold hver måned, og du bliver certificeret Digital Marketing Manager.

På dette kursus i digital markedsføring lærer du at arbejde med optimering af jeres online marketing aktiviteter – “do and don’ts”. Du får alle de praktiske værktøjer i hænderne, og du kan tage dem direkte i brug når du kommer hjem fra kursus. Digital markedsføring kurset er praktisk orienteret, og vi lægger særlig vægt på anvendelsen af digitale værktøjer.

Pris 24.900 kr.

ekskl. moms

Kollega for free

2 for 1

Bring a friend

digital markedsføring kursus med fokus på værktøjerne

Dette certificerede kursus i digital markedsføring har fokus på de digitale værktøjer du skal kunne som marketing manager. Vi bruger ikke meget tid på generelle ting om markedsføring, i stedet fokuserer kurset på de tekniske værktøjer vi ved en moderne marketing specialist anvender, og som vil gøre dig til en efterspurgt ressource. 

Certificering digital marketing manager

 

Vi anbefaler at du lader dig certificere, og det er vores ansvar at du kommer herfra med et certifikat i hånden. Digital Markedsføring kursus certificering udgøres af en selvvalgt projektopgave som du udarbejder i slutningen af dit kursusforløb. Projektopgaven tilpasses dine interesseområder, og kan indeholde en marketing strategi med tilhørende operationalisering i aktiviteter. Derudover kan den demonstrere din nye viden og brug af de digitale værktøjer som er gennemgået på kurset, og vinklet i den retning der er værdifuld for dig og dit CV. Efter endt kursus er du certificeret Digital Marketing Manager. Læs her mere om certificering.

Kursus form 

Kurset er 100% klasseundervisning med fremmøde, og uden fjernundervisning. Det giver den bedste dialog med tilhørende refleksion, og når det tekniske driller – “hvilken knap var det jeg skulle trykke på?”, så er din underviser lige ved hånden i de små hold. Alt forskning viser, at undervisning i små fysisk samlede hold giver den bedste indlæring. Derfor gennemføres kursus i digital markedsføring i små hold af højst 7 kursister. 

fleksible datoer 

Passer kursuskalenderen ikke med din, så kan du altid skubbe eller udskyde et eller flere moduler. Kan du f.eks. ikke på datoerne for kursus i WordPress, så kan du skubbe modulet til næste måned. Koncentreret over 4-6 uger, eller over tid når kalenderen tillader det? Kurset i digital markedsføring er modulopbygget, og rækkefølgen kan vælges vilkårligt. 

  • Der starter et hold hver måned
  • Du kan altid skubbe eller udskyde et modul til senere.
  • Gennemføre Digital Markedsføring kurset koncentreret over 4-6 uger eller over 6 måneder.

N 9 Kursusdage over 4-6 uger
N Små hold af max 7 deltagere
N hands-on undervisning
N Undervisning af eksperter
N Online kursusmateriale
N Certificering inkluderet

Ring på telefon: 48 16 30 81
Send en e-mail til info@comss.dk

Næste start på kursus i digital markedsføring

Du kan ændre eller udskyde datoer før eller under dit kursus. Der starter et nyt hold hver måned.

Kollega for free

2 for 1

Bring a friend

  • Undervisning kl. 9.00 – 15.30
  • Hos Compass, Købmagergade 67
  • Kaffebord og restaurant
  • Kursusmateriale online
  • Medbring egen computer
  • 100 meter fra Nørreport st.

Pris 24.900 kr.

ekskl. moms

Kursus i digital markedsføring indeholder

På det certificerede digitale markedsføring kursus lærer du alle de vigtige værktøjer der skal til for at få succes på dine digitale platforme. Vi ligger særlig vægt på præcis de digitale værktøjer du får behov for, og det er vores målsætning, at du selv kan anvende værktøjerne når du kommer hjem.

Sociale Medier

Du lærer at anvendte værktøjerne Facebook og Instagram. Og du lærer hvordan du konkret opsætter annoncer i Facebook samt Instagram management så du får maksimalt ud af dine annoncekroner og tid anvendt på medierne. Modulet udgøres af kurserne:

1. Facebook Annoncering kursus
2. 
 Instagram kursus

E-mailsmarkedsføring

Vi arbejder i værktøjet MailChimp som er det hurtigst voksende og mest anvendte værktøj til digital markedsføring og E-mailmarketing. Du skal deltage på MailChimp kursus hvor du lærer at opsætter MailChimp annoncer og eksekverer e-mail marketing kampagner strategisk. Modulet udgøres af kurset:

E-mailmarkedsføring med MailChimp kursus

 

Søgeordsoptimering & Google SEO

Du lærer at anvende de mest anvendte SEO værktøjer. Hvordan opnår din hjemmeside en højere Google autoritet og ranking, og hvad kan du gøre for at få det til at ske. Du gennemfører akademiets kursus i Google søgeoptimering som er en vigtig del af dit digital markedsføring kursus. Modulet udgøres af kurset:

Google SEO kursus

Brugervenlighed

Der er et vælg af små tilpasninger som du vil lære om på content marketing kurser, og som du ved egen hjælp kan udføre på jeres hjemmeside. Derfor får du også akademiets WordPress kursus så du selv kan opsætte, tilrette og vedligeholde jeres hjemmeside. WordPress et det på markedet mest anvendte CMS system og bruges næsten af alle. Der er flere moduler hvor vi kommer til at berøre emnet brugervenlighed:

1. WordPress kursus

 

Konverteringsoptimering

På flere moduler skal du arbejde med at konvertere første kontakt på jeres hjemmeside til et salg – det er jo det det hele drejer sig om. Du vil skulle gennemføre kurserne:

1. Marketing strategi kursus.
2. WordPress kursus til hjemmeside
3. Facebook annoncering kursus
4. Instagram Management Kursus
5. E-mailmarkedsføring MailChimp kursus

 

Content Marketing

På kursus i digital markedsføring er det helt centralt at du lærer hvordan du producerer godt indhold. Og du vil skulle gennemføre flere kurser der sætter dig i stand til netop dette, herunder:

1. Content marketing kursus
2. Redigering af hjemmeside på WordPress kursus

Meget content kommer også til at gå gennem dine andre kanaler, herunder Facebook, Instagram og E-mailmarketing. Det hele koordineres gennem din strategi som du lærer på modulet:
Digital marketing strategi kursus

Google værktøjerne

Du kommer til at stifte bekendtskab med en hel del af Googles egne værktøjer, men helt centralt står de to Google moduler
1. Google Ads kursus
2. Google Analytics kursus.

Du vil få grundig “hands-on” træning på begge de to værktøjer.

Digital Marketing Strategi

Der er i dag mange kanaler som virksomheden kommunikerer igennem. På digital marketing strategi kursus lærer du at koordinere disse aktiviteter på tværs af alle digitale platforme og over tid. Det er en kunst at få dette til at gå op i en højere enhed, og det lærer du her.

Certificering

Dit kursus afsluttes med at du bliver certificeret Digital Marketing Manager. Certificering er indeholdt i dit kursushonorar, og vi anbefaler at du lader dig certificere. Din undervisningsansvarlige underviser har historisk væres fagansvarlig for tilvalgsmoduler til Diplomuddannelse i ledelse, og projektopgaver er bygget op på samme måde som diplomuddannelsernes projektopgaver. Du kan her læse mere om certificering:

Akademiets certificering

digital markedsføring

København

Compass København
Købmagergade 67
1150 København

Ring på telefon: 48 16 30 81
Send en e-mail til info@comss.dk

kursister siger …

mette

Mette

Sydslesvig Centralbibliotek

Meget inspirerende og super god undervisning. Vi fik en stor konkret værktøjskasse, som jeg i større eller mindre grad bruger både i forbindelse med mine arbejdsopgaver og udenfor arbejdstiden.

★★★★★

B & O

Jeppe Jensen

Bang & Olufsen

Jeg har efterhånden været afsted på en del kurser omkring værktøjerne, men dette er det første kursus, hvor jeg bagefter har et helt klart billede af, hvilke værktøjer det giver mening at bruge i bestemte situationer

★★★★★

pernille

Pernille

City Blomster

“Dejligt med så få kursister. Og der var blads til at stille alle spørgsmålene, og vi fik nogle rigtig gode didkusioner om mange vigtige tin. Jeg brugte 14 dage på at ændre mange ting som vi ikke gjorde rigtigt”

★★★★☆

lego

Mie

LEGO

“Mange tak for et godt kursus. Underviseren var fantastisk god til at formidle værktøjerne til alle på kurset. Derfor lærte jeg meget nemmere og bedre, da jeg fik hjælp til at se det fra andre sider og vinkler. “

★★★★☆

Værktøjer digital markedsføring kursus

Digital Strategi

Du lærer at udarbejde en digital marketing strategi, og hvorledes du eksekverer strategien til konkrete resultater. Du bliver bevist om muligheder og begrænsninger med dine digitale kanaler, herunder E-mail markedsføring, Facebook, Instagram og LinkedIn og hvordan du får mest muligt udbytte af de enkelte medier.

Google Ads Modulet

Er du ikke lige øverst på Google side et, så lærer du hvordan du med Google Ads på en omkostnings-effektivt måde kan købe dig op øverst Google’s side et. Du lærer at opsætte omkostningseffektive kampagner. Modulet er et hands-on kursus hvor du i praksis selv opsætter dine kampagner.

Google Analytics

På Google Analytics modulet lærer du at overvæge brugeradfærd, trafikmønstre, konverteringer og muligheder for optimering på jeres sites. Efter modulet vil du have opnået en forståelse for Google’s store forretningspotentiale, og du vil have lært, præcis hvordan du kan udnytte dine nye informationer.

Instagram Management

På modulet får du erfaringerne med hvordan du arbejder med Instagram management i praksis – “do and dont’s”. Du får ikke kun teori, men også vigtige praktiske værktøjer som du vil kunne tage direkte i brug, når du kommer hjem for dit modulet. Modulet er et praktisk orienteret ”hands-on” modul hvor du lærer at koordinere dine Instagram aktiviteter på en effektiv måde.

WordPress Modulet

Langt de fleste bruger i dag WordPress som CMS, og som online marketing manager skal du selv kunne tilpasse sider og indhold på jeres hjemmeside. På WordPress modulet lærer du om værktøjets grundliggende funktionalitet og hvordan du kommer i gang med at bygge hjemmesider i WordPress. Modulet er tilpasset dig der ikke har en baggrund som programmør.

U

SEO Optimering

Hvordan anvender jeg SEO? Hvordan virker det? Hvad virker? Hvilke værktøjer? Og hvordan arbejder jeg med det i praksis med alle de parametre? Det er bare nogle af de spørgsmål, der typisk opstår, når man arbejder med SEO. SEO er en disciplin som du skal kunne som online marketing manager og som rummer mange analytiske facetter. Du får også et SEO kursus i pakken.

Facebook Annoncering

Dette modul er for dig der skal bruge Facebook i professionel øjemed, og selv skal kunne eksekvere processen og generere Facebook annoncer i Facebook Business Manageren? Der er fokus på det tekniske. Du får værktøjer til planlægning, opsætning, produktion og opfølgning, og når du kommer hjem kan du selv varetage opgaverne med Facebook annoncering. Du kan her læse mere om digital marketing.

E-mail Markedsføring

Er E-mail markedsføring en død sild? Nej, og skal du koordinere dine E-mail aktiviteter med de andre marketing aktiviteter, så er dette modul helt centralt? Du lærer at eksekvere processen fra segment strategi til konkret indhold og timing i din E-mail markedsføring? På dette modul får du værktøjer til strategi, planlægning, annonceproduktion og opfølgning på dine E-mail markedsføring. Vi bruger værktøjet MailChimp.

Content Marketing

Content Marketing kurset vil foregå som holdundervisning i små hold med en kombination af teori, praktiske eksempler, cases og opgaver. På modulet lærer du at skabe indhold af høj kvalitet, og som er vel koordineret på tværs af dine kanaler. Har du intet projekt at arbejde med, så har vi en case som du kan benytte. Det er vores ansvar at du kommer fint igennem dit kursus i digital markedsføring og bliver certificeret Digital Marketing Manager.

Undervisere digital markedsføring kursus

Rasmus B Olesen

Kristoffer Hovland

Automatiserings og Web Ekspert

Få mere information

Thomas Søby Andersen

Thomas Søby Andersen

Google Ads og Analytics Ekspert

Få mere information

Rasmus B Olesen

Rasmus Bang Olesen

SEO Ekspert og Webudvikler

Få mere information

Rasmus B Olesen

Marie Wengler

Ekspert i digital kommunikation

Få mere information

ninna busk

Ninna Busk Rasmussen

Content Marketing Ekspert

Få mere information

niels fester

Niels Fester

Uddannelsesansvarlig

Få mere information

Camilla Falkvist

Camilla Falkvist

Instagram Management Ekspert

Få mere information

Tilmelding 

digital marketing

Pernille Andersen

NOVO NORDISK

Jeg har efterhånden været afsted på en del kurser omkring værktøjerne, men dette er det første kursus, hvor jeg bagefter har et helt klart billede af, hvilke værktøjer det giver mening at bruge i bestemte situationer. Der var afsat rigtig god tid til de praktiske øvelser

★★★★★

Kollega for free

2 for 1

Bring a friend

kursus i digital markedsføring

Henrik Kessebeer

ØRSTED

“Kurset gav et rigtig godt indblik i værktøjer samt brugen af disse. De praktiske øvelser i værktøjer havde størst værdi for mig. Det var en rigtig god idé at danne grupper til at arbejde med værktøjer – Det gav et meget interessant indblik i andres erfaringer. Tak for et rigtig godt kursus.

★★★★★

Undervisning Digital Markedsføring Kursus

På dette digitale markedsføring kursus er der udpræget fokus på værktøjerne. I takt med at markedsføring er rykket ud på nettet, er der kommet et stort behov for værktøjer og våben til håndtering af denne kamp om kundernes opmærksomhed. Det er de værktøjer du lærer på dette digitale markedsføring kursus. 

På kurset får du praktisk træning i at arbejde med markedsføring værktøjerne – din underviser viser og forklarer – du prøver det på din egen PC. Du får ikke kun teori, men også vigtige praktiske øvelser og værktøjer som du vil kunne tage i brug, når du kommer hjem. Digital marketing kursus har fokus på værktøjerne.

værktøjer til digital markedsføring

På kursus i digital markedsføring vil du lære de mest anvendte værktøjer som en digital marketing professionel skal kende og beherske. Hver disciplin understøttes af et eller flere digitale værktøjer, og på kurset vil der blive lagt vægt på at du lærer at bruge værktøjerne. Og du får akademiets fokuserede kurser med, herunder

  1. Digital Markedsføring Strategi
  2. SEO kursus
  3. E-mailmarkedsføring Kursus
  4. Hjemmeside med WordPress kursus
  5. Betalingsannoncering Google Ads kursus
  6. Google Analytics kursus
  7. Kursus i Content Marketing
  8. Sociale Medier I,  Facebook Annoncering kursus
  9. Sociale Medier II, kursus i Instagram Management

Kontakt os hvis der er nogle andre moduler du hellere vil have, så er vi fleksible og lydhøre overfor dine ønsker.

Google værktøjer på kurset

Når det gælder digital markedsføring, så kommer du ikke uden om Google. 80% af al informationssøgning sker gennem Google’s søgemaskiner, så der skal være.

  • Google Ads
  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Google site speed test 
  • Google Website Optimizer
  • Google Keyword tool
  • Google Traffic Estimator

Google værktøjerne er spredt over de forskellige moduler, og du introduceres til dem der hvor de passer bedst. 

du får

N Max 7 deltagere per hold
N hands-on undervisning
N Digitale ekspert undervisere
N Inklusiv certificering

kontakt os

Ring på telefon: 48 16 30 81
Send en e-mail til info@comss.dk

Overbygning

Du kan overbygge dit kursus til Digital Marketing Business diploma. Du kan her læse mere om digital marketing business diploma.

Kristoffer Hovland

Director Technology Development

Kristoffer er uddannet Diplomingeniør fra DTU. Han er ansvarlig for udvikling af akademiets RPA backend kompetencer, og den tekniske udvikling og drift af akademiets RPA automatisering. Kristoffer underviser på akademiets RPA kurser, og supporterer kunder indenfor RPA udvikling. Kristoffer er certificerede UiPath udvikler.

Thomas Søby Andersen

Thomas Søby Andersen

Google Ads og Analytics Ekspert

Thomas Søby Andersen har mere end 12 års erfaring indenfor online markedsføring. I de tidlige år var hans fokus på at lave SEO for egne hjemmesider, men de sidste næsten 5 år har det været som selvstændig freelancer med fokus på Google Ads & Analytics.

Rasmus B Olesen

Rasmus Bang Olesen

SEO Ekspert og Webudvikler

Rasmus Bang Olesen. Rasmus er webnørd med stor kærlighed til SEO. Han er indehaver af Improvize, som leverer strategisk SEO-rådgivning til mindre og mellemstore virksomheder. Han er uddannet datalog fra Aalborg Universitet og har arbejdet mere end 10 år ”hands-on” med udvikling, drift og SEO optimering af websites.

Marie Wengler

Ekspert i digital kommunikation og markedsføring.

Marie voksede op med reklame, kommunikation og design, og bruger værktøjerne som sin forlængede arm. Sideløbende med sine opgaver hos Compass, har hun drevet egen selvstændig virksomhed, hvor hun har arbejdet med digital kommunikation og hjulpet både store og små virksomheder. Hun har international erfaring og har deltaget på udstillinger i Berlin og L.A. med flere af sine egne projekter.

Ninna Busk-Rasmussen

Ninna Busk Rasmussen

Tekst og Content Marketing Ekspert

Ninna Busk Rasmussen har en kandidat i Kommunikation og Psykologi, og omtaler sig selv som lidt af en kommunikationsnørd. Hendes faglige baggrund og erfaringer, udgør en strategisk tekstforfatter, der ikke blot hviler på mavefornemmelser eller instinkt, men som også tager udgangspunkt i data. Ninna er vant til at tænke ud af boksen, og så er hun heller ikke bange for at lege med sproget, hvilket du også vil komme til at mærke.

Niels Fester

Niels Fester

Founding Partner. Programansvarlig Underviser

Niels er uddannet civilingeniør fra DTU, retning produktion. Han har udbygget sin Lean uddannelse gennem studierejser til Japan og USA. Han har beskæftiget sig med optimering i både service, produktion og administration og udover sine opgaver hos Compass har Niels været fagansvarlig for diplomuddannelsernes Lean og Six Sigma uddannelsesprogrammer. Niels har løst opgaver for Forsvaret, Velux, Region Hovedstaden, Du Pont, Finansministeriet, SAS, Økonomistyrelsen og A.P. Møller – Maersk.

Camilla Falkvist

Camilla Falkvist

Instagram Management Ekspert

Camilla Falkvist har mere end 10 års erfaring i mediebranchen, et bredt netværk og masser af erfaring med So-Me. Og netop denne erfaring bringer både kursister og samarbejdspartnere stor forretningsmæssig værdi. Camilla har arbejdet intenst og strategisk med Instagram på So-Me bureau og hun har afholdt utallige værdiskabende workshops for både store og små virksomheder. I 2019 startede Camilla sit eget bureau og konsulterer i dag små og store virksomheder og afholder workshops for både nybegyndere og erfarne So-Me eksperter. Camilla lærer dig ‘the basics’ på Instagram, do’s and dont’s og hvordan du udnytter Instagram mediet til din fordel.