Google AdWords Kursus

Lær Google Ads 1 Dag

På dette Google AdWords kursus København, også kaldet Google Ads kursus, lærer hvordan du at finde de rigtige keywords, og omkostnings-effektivt byde på dem så du får maksimalt udbytte af jeres annoncekroner. Kurset er et hands-on kursus hvor du i praksis selv opsætter dine Ads kampagner.

På Google AdWords kursus får du erfaringerne med hvordan du arbejder med optimering af jeres Google Ads i praksis – “do and don’ts”. Du får ikke kun teori, men også vigtige praktiske Google Ads værktøjer som du vil kunne tage i brug, når du kommer hjem fra dette kursus. Google AdWords kurset er et praktisk orienteret ”hands-on” kursus.

Pris 3.900 kr.

ekskl. moms

Kollega for free

2 for 1

Bring a friend

kursus

Indhold kursus i Google Adwords

Når du går hjem fra vores Google AdWords kursus (Google Adwords kursus) vil du være i stand til selv at producere kampagner i Google Ads. Kursets indhold kan du læse mere om her.

Google Ads introduktion

Google har nærmest monopol på internetsøgninger, i Danmark taler vi om ca. 97% af alle søgninger. Google fortæller os ikke alt, men vi ved efterhånden rigtig meget om hvordan det fungerer. Så derfor:

  • Se Google Ads som et spil: det gælder om, at du betaler mindst muligt i annoncekroner til Google for maksimal effekt.
  • Du vinder det spil, ved at lave en knivskarp struktur, vælge specifikke søgeord og skrive gode annoncer. Det lærer du i dag!

På Google Ads kurset lærer du om hvordan du arbejder med disse problemstillinger i praksis. 

Kampagnetyper

Der er 3 typer af kampagner.

  1. Søgekampagner
  2. Shoppingkampagner
  3. Displaykampagner

På Google Ads kursus tager vi fat på de annoncetyper hvor du har stor grad af kontrol, og hvor du kan købe dig til synlighed på google søgemaskiner.

Er det de organiske søgeresultater du er interesseret i, så skal du tage akademiets SEO kursus som også er på en dag. Her lærer du hvordan du opnår en højere Google ranking.

 

Typer af søgeord

Du vil lære om de forskellige typer af søgeord. Skal dine Google Ads kampagner køre omkostningseffektive, så skal du bruge disse Ads typer meget struktureret.

  • Bredt match: søgningen kan indeholde dit søgeord men også gå bredere.
  • Modificeret bredt match: søgningen skal indeholde alle dine angivne ord.
  • Eksakt match: søgningen er præcis dit angivne søgeord inkl. rækkefølgen.
  • Sætningsmatch: søgeordet skal indgå i den rækkefølge i søgningen.
  • Negative søgeord: hvis det negative søgeord er i søgningen, bliver du ikke vist.

Kortlægge søgeord - Kategorier & Tips

At finde de rigtige søgeord er helt centralt, og allerede her kan du spare mange penge. Spørgsmålet er hvordan finder jeg dem?

  • Long Tail Søgeord – hvoir det?
  • Negative søgeord – og hvor er faldgruberne?
  • Autoudførsel på søgeord – hvorfor dukker de ikke op?

Udvælgelse af søgeord cases

Du vil få praktiske opgaver og cases hvor du på kurset vil skulle udvælge søgeord. Eksempelvis for Adidas løbesko som casen nedenfor. På den måde lære du at udvælge søgeord i praksis:

Der er 3 forskellige scenarier for Google Ads-annoncering. Udvælg søgeord inkl. matchtyper til alle 3 og forklar dine valg og overvejelser.

  • Du sælger ‘Adidas Ultra Boost’ løbesko til både herrer og damer.
  • Du udbyder ‘vvs døgnvagt’ i København.
  • Du tilbyder et online ‘Google Ads kursus’ på dansk.

Vælg Google Ads søgeord til de 3 områder.

Kampagne optimering og begreber

Vi gennemgår de mange 3 bogstavs forkortelser i Google Ads. Herunder:

  • CTR = Klik/eksponeringer x 100%
  • Gns. CPC = gennemsnitlig pris pr. klik
  • Konvertering = sporing af salg eller en anden værdifuld handling
  • Konverteringsrate = %-sats for antal konverteringer ift. antal besøgende.

Begreberne er vigtige når du skal optimere dine kampagner, og du vil på Google Ads kurset få en grundig gennemgang.

Kampagnestruktur

Gode resultater med Google Ads kommer ved hjælp af en gennemtænkt kampagnestruktur og præcise søgeord.

  • Detaljegraden for din struktur er der, hvor du for alvor kan vinde over konkurrenterne.
  • For eksempel skal “adidas løbesko” og “adidas sko” ikke i den samme annoncegruppe, de skal have hver deres annoncegruppe.
  • Som tommelfingerregel skal der højest være 5 søgeord i én annoncegruppe.

Og du får mange flere tips på Adwords kurset.

Annonce bestanddele

Du vil blive vejledt i hvordan du skaber unikt, optimeret indhold således at du kan rangere højt på de søgetermer du ønsker. Du kan lære mere om at skrive god SEO tekst på akademiets kursus i SEO tekst. Så er du SEO tekstforfatter, så anbefaler vi også at du tager kurset:

 Skriv god SEO tekst

Annonceudvidelser

Der findes en række teknikker til at få din annonce til at fylde mere. Dette kaldes annonceudvidelser.

  • Info-udvidelser og undersidelinks er for annoncører
  • Få en større annonce og du kan tilføje flere budskaber og links
  • Opkalds- og adresseudvidelser er for fysiske butikker
  • Opkaldsudvidelse for servicevirksomheder og til indsamling af leads
  • Promoveringsudvidelse er til specielle tilbud og udsalg
  • Særlige dage kampagner som Mors dag eller Black Friday

 

digital markedsføring

København

Compass København
Købmagergade 67
1150 København

Ring på telefon: 48 16 30 81
Send en e-mail til info@comss.dk

på kursus i google ads lærer du

Undervisningen foregår som en kombination af teori og praktiske øvelser. Og på dette kursus i Google Ads får du rigtig meget “hands-on” træning. Du får:

  • Lær om værktøjerne i Google Ads
  • Typer af søgeord
  • Hvordan strukturerer du dine Google Ads kampagner
  • Lær at opsætte kampagner, Ads grupper, Ads og søgeord
  • Lær om søgeordsanalyse og typer af søgeord
  • Lær hvordan du får mest muligt ud af dine kampagne kroner
  • Google Ads kampagne effektmåling
  • Lær om relaterede Google værktøjer, herunder Google Analytics
  • Google Ads Kursus København med målsætninger
  • Rapportering i Google Analytics
  • Cases og eksempler
digital marketing manager

kontakt os

Ring på telefon: 48 16 30 81
Send en e-mail til info@comss.dk

N Max 7 deltagere per hold
N hands-on undervisning
N Google Ads certificeret underviser
N Online kursusmateriale
N Kontakt med underviser

Pris 3.900 kr.

ekskl. moms

Google AdWords kursus datoer

DatoerLokationStatus
07. december 2020København, Købmagergade 67, 5. sal^
15. januar 2021København, Købmagergade 67, 5. sal^
20. januar 2021København, Købmagergade 67, 5. sal^
05. marts 2021København, Købmagergade 67, 5. sal^
26. marts 2021København, Købmagergade 67, 5. sal^
19. maj 2021København, Købmagergade 67, 5. sal^
^ Åben ^ Få ledige ^ Fyldt

praktisk

  • Undervisning kl. 9.00 – 15.30
  • Morgenkaffe, frugter, frokost på restaurant, the, kaffe, søde sager
  • Kursusmateriale online
  • Medbring egen computer
  • 100 meter fra Nørreport st.
  • Medbring egen PC med GoogleAds
  • Parkering: Israels Plads

Pris 3.900 kr.

ekskl. moms

Tidligere kursister siger …

leo

Rasmus Rosenkvist

Leo Pharma

Alle kender udtrykket ”Work smarter not harder”, men færre ved hvordan det lige gøres i praksis – her lærer man hvordan. Jeg synes underviseren var er en god formidler, som virkelig evnede at holde éns opmærksomhed på stoffet

★★★★★

centralbiblioten anne

Anne Søndergaard

Dansk Centralbibliotek

“Meget givtigt og brugbart. Mange værktøjer kan bruges umiddelbart efter forløbet. Form og indhold er afstemt passende efter tiden. Jeg oplevede en god gruppesnak mellem kursisterne som gav ekstra indblik i virkelighedens verden”

★★★★★

trip trap

Lene Højlund

Trip Trap

Jeg syntes det var et super godt kursus. Der er dejligt at være vendt hjem fra kursus top motiveret og klar til at gøre en forskel, samtidig med at jeg kan gøre det i morgen ved brug af de nye værktøjer – det er der mange kurser der kunne lære af.

★★★★☆

Marie

Marie

Forsikringshøjskolen Runstedgaard

“Jeg var glad for at der altid kunne stilles spørgsmål og at vi kunne arbejde med hver vores opgave. Der kunne altid stilles spørgsmål. Marie var sød, glad og energisk”

★★★★★

indhold google adwords kursus

Google Keyword Finder

Med dette kursus i Google AdWords lærer du hvordan du finder de rigtige søgeord. Du vil blive introduceret til “Long Tail Keywords”, og værdien heraf og Negative Keywords som du for alt i verden ikke vil bruge penge på. Du kommer til at arbejde med Google Keywords værktøjer hvor du kan finde og udvælge de bedste keywords. 

Google Ads Nøgletal

På dette Google Ads kursus lærer du om CTR, klik/eksponeringer, CPC, gennem-snitlig pris pr. klik, konverteringsrate og hvordan du kan opsætte rapporterne, så de giver dig netop den viden du ønsker. På kurset vil du lære, hvordan du selv kan definere rapporterne, så du hurtigere kan få de vigtigste nøgletal. Du vil også blive introduceret til de vigtigste nøgletal i Google Ads

Kampagnernes Effekt

Med Google Ads kan du få informationer om brugeradfærd, trafikmønstre, konverteringer og muligheder for optimering. Efter kurset vil du have opnået en forståelse for Google Ads store forretningspotentiale, og du vil have lært, præcis hvordan du kan udnytte dine nye informationer. Det kræver kendskab til CTR, CPC og mange andre nøgletal som du kan finde i Google Adwords.

Cases og Opgaver

Google AdWords kurset vil foregå som holdundervisning med en kombination af teori, praktiske eksempler, cases og opgaver. Underviseren er specialist på området og har mange års relevant erfaring med Google Ads. Case opgaverne som du kommer igennem demonstrer hvordan du arbejder med Ads i praksis, og du kan bruge dem direkte når du kommer hjem fra Google Ads kursus.

Google Ads Kampagner

Du lærer at udvælge de gode søgeord. Op du lære at opsætte omkostningseffektive kampagner hvor du byder alt efter hvor godt søgeordene matcher dine forretningsmæssige præferencer. Du lærer best practice inden for området, og du får kendskab til, hvordan man planlægger og organiserer kampagnearbejdet.

Google Ads Kursus

Hvad er Google Ads? Hvordan virker det? Hvilke værktøjer? Og hvordan implementeres det? Det er bare nogle af de spørgsmål, der typisk opstår, når man arbejder med Google Ads. Og det er en markedsførings disciplin, der rummer mange analytiske facetter.

Kig ind 

Underviser 

Thomas Søby Andersen

Thomas Søby Andersen

Google Ads og Analytics Ekspert

Få mere information

2 kurser

6.900 kr. ekskl. moms
Spar 900 kr.

3 kurser

9.900 kr. ekskl. moms
Spar 1.900 kr.

4 kurser

12.900 kr. ekskl. moms
Spar 2.900 kr.

Flere dage

Mere Rabat Her
Spar Flere Penge

Tilmeld dig Google AdWords kursus

Bliv certificeret i digital markedsføring

Tag et Digital Markedsføring Kursus København og bliv certificeret Digital Marketing Manager. Kurset er på 8 dage, og der starter et nyt hold hver måned i København. 

Thomas Søby Andersen

Thomas Søby Andersen

Google Ads og Analytics Ekspert

Thomas Søby Andersen har mere end 12 års erfaring indenfor online markedsføring. I de tidlige år var hans fokus på at lave SEO for egne hjemmesider, men de sidste næsten 5 år har det været som selvstændig freelancer med fokus på Google Ads & Analytics.