Google Analytics Kursus

Grundkursus, 1 Dag

Udvid dine kompetencer indenfor SEO analyse med Google Analytics. Det bedste værktøj til analyse.

 

03. JUN
København
3.900 kr.

På dette Google Analytics Kursus, København, får du indsigt i kunders adfærd, når de besøger din hjemmeside. 

Når du skal optimere din hjemmeside, så er det en klar fordel, at have indsigt i dine kunders adfærd. Hvem er de? Hvor kommer de ind fra? Hvilke sider besøger de? Hvor lang tid bruger de? Hvor forlader de siden?

Skal du have svar på disse spørgsmål, er det i høj grad Google Analytics, der giver dig svarene, og på dette Google Analytics kursus lærer du detaljerne om, hvordan du finder frem til dem.

På dette kursus i Google Analytics får du en gennemgang af værktøjets mest brugte funktioner. Underviseren gennemgår værktøjets funktionalitet, og vil stille spørgsmål til teorien, så du får brugt værktøjet i praksis på kurset, og derved er i stand til at væretage arbejdet i Google Analytics, når du kommer hjem. Kurset er en del af akademiets digitale marketing kursus.

Google Analytics kursus

Kampagne kursus

2 for 1

Læs om rabat

Pris 3.900 kr.

ekskl. moms

Google Analytics kursus datoer

DatoerLokationStatus
03. juni 2021København, Købmagergade 67, 5. sal^
30. juni 2021København, Købmagergade 67, 5. sal^
31. august 2021København, Købmagergade 67, 5. sal^
15. september 2021København, Købmagergade 67, 5. sal^
03. november 2021København, Købmagergade 67, 5. sal^
05. januar 2022København, Købmagergade 67, 5. sal^
^ Åben ^ Få ledige ^ Fyldt

Praktisk

  • Undervisning kl. 9.00 - 15.30
  • Frokost på restaurant
  • Kursusmateriale online
  • Medbring egen computer
  • 100 meter fra Nørreport st.

Google Analytics kursus indhold

Når du går hjem fra Google Analytics kursus, har du også et væsentligt forbedret grundlag for dit SEO arbejde. Du lærer nemlig, hvor du kan få mange af svarene på, hvor dine kunder kommer fra, og i den forbindelse også, hvor stor en andel af dine kunder der kommer fra betalt annoncering vs. organisk trafik, linkbuilding og enhed. Kursets indhold kan du læse mere om her.

Google Analytics intro.

Du vil lære om grundlæggende Analytics, og hvordan det kan understøtte dit arbejde til mange discipliner som SEO, konverteringsoptimering, kvaliteten af betalt trafik og meget mere. Du vil blive introduceret til Analytics’ 3 niveauer:

  • Konto
  • Ejendom
  • Visning

Samt til interfacet, altså brugergrænsefladen, som du skal arbejde i.

Begreber Google Analytics

Vi skal tale et fælles sprog, når vi bruger Analytics. Derfor gennemgås de vigtigste begreber, og deres betydning, i fællesskab. For eksempel skal vi kigge på:

  • Sessioner = besøg på hjemmesiden, tidsrum
  • Brugere = besøgende på hjemmesiden
  • Nye brugere = brugere som Analytics ikke mener, har besøgt siden før (men ofte måske bare ikke er genkendelige)
  • Afvisningsprocent = bounce rate, hvor mange brugere kun ser en side.

Dimensioner og metrics

En grundbestanddel af Analytics er tabellerne, som er opdelt i dimensioner og metrics. Dem skal vi kigge nærmere på, og være helt sikker på at vi alle kan læse, og hvor forskellene ligger:

  • Dimensioner = kvalitativ data, brugerkarakteristik
  • Metrics = kvantitativ data, målelige
  • Der kan tilføjes en sekundær dimension i rapporter med tabeller
  • I en tilpasset rapport kan der tilføjes endnu flere dimensioner.

Optimering af indhold

I Analytics kan du blive klogere på, hvad for noget af dit indhold, som brugerne interagerer mest med, og altså bruger mest tid på. Ved at bruge ‘Site Search’-funktionen kan du også finde ud af, hvad dine brugere søger på inde på din hjemmeside, og træffer beslutninger om nyt indhold ud fra den viden.

Administration og Filtre

Der er mange muligheder i Administrationsdelen af Analytics. Vi zoomer ind på de vigtigste, som f.eks. at oprette filtre til at få mere præcis data, oprettelse af mål, sporing af e-handel, linke Analytics med Google Ads, give adgang til andre brugere med mere.

Google Analytics cases

Interfacet i Google Analytics tager lidt tid at vænne sig til, og derfor bruger vi en del tid, på kurset, på nogle opgaver, hvor du skal hente interessant data frem fra forskellige rapporter. Derved bliver du stærk i at navigere til de rigtige rapporter for at finde og analysere på data. 

UTM sporing

Igennem kurset vil du blive introduceret for en række Analytics værktøjer, herunder UTM sporing:

  • UTM-sporing på URL’er giver mulighed for at få helt specifik data på, hvor besøgende kommer fra.
  • Det er primært trafik fra nyhedsbreve og sociale medier, som har brug for UTM sporing.
  • Aflæsning af data foregår primært i “Kilde/medium” under “Al trafik” og i “Kampagner” rapporten.

Klik Flow adfærd

Kendskab til brugerflow er vigtig, da det vidner om måden dine bruger interagerer på din hjemmeside. 

  • Bliv klogere på hvilket indhold dine brugere er glade for, og hvor de bruger deres tid på din hjemmeside.
  • Se data for søgninger, udførte hændelser, besøg på undersider osv.

Konverteringer

På Google Analytics kursus vil du også lære om konverteringsanalyse.

  • Sporing af de værdifulde handlinger på hjemmesiden kaldes for konverteringer.
  • Find ud af vejen til konverteringer, eller bliv klogere på data for dine produkter.
Compass kurser

København

Compass København
Købmagergade 67
1150 København

Ring på telefon: 48 16 30 81
Send en e-mail til info@comss.dk

Forudsætninger Google Analytics kursus

Der er ingen forudsætninger for deltagelse på Analytics kurset. Det er dog en fordel, hvis du allerede hjemmefra har hentet Google Analytics ind på din computer (fået adgang til en ny, eller allerede eksisterende konto).

Medbring PC/Mac med adgang til Analytics

Husk at medbringe din computer, strømforsyning og evt. mus. Du skal have oprettet en Google Analytics konto inden kurset. Akademiet stiller ikke computere til rådighed.

Med Google Analytics kurset følger adgang til Compass LMS med materialer til under og efter kurset i et år. På den måde har du efter kurset mulighed for at genopfriske de ting, du lærer.

Efter Google Analytics Kursus

Du vil efter kursus, indenfor rimelighedens grænser, have mulighed for at kontakte din underviser for spørgsmål. Akademiet tilbyder også et udvidet kursus, hvor du kan få dybere indsigt i programmet. Kurset er en del af akademiets kursus i online markedsføring.

Compass Kurser

Kontakt os

  Telefon 48 16 30 81
  E-mail   info@comss.dk

Dit udbytte på Google Analytics kursus

  • Du får indsigt i hvem dine kunder er, hvor de kommer fra og deres adfærd på hjemmeside.
  • Dermed får du også et solidt fundament for optimering af hjemmesiden.
  • Med nye begreber kan du kommunikere klart i et SEO sprog.
  • Hvordan designer du din Google Analytics konto?
  • Lær og forstå kundeadfærd; hvem, hvad, hvor meget og hvor på mit site?
  • Lær at bruge filtre
  • Google Analytics og kampagne måling
  • Lær om Google Optimize
  • Udarbejd målsætning på Google Analytics kursus
  • Rapportering i Google Analytics
  • Case opgaver og eksempler som du kan konvertere til jeres egen hjemmeside
Compass Kursus hygge
google analytics kursus

Tidligere kursister siger

sparnord

Mette Nielsen

Spar Nord Bank

Meget inspirerende og super god undervisning. Vi fik en stor konkret værktøjskasse, som jeg i større eller mindre grad kan bruges både i forbindelse med mine arbejdsopgaver og udenfor arbejdstiden. Tak for et super godt kursus 🙂

★★★★★

telegreenland

Lars Christensen

Tele Greenland

“Et ekstra plus var deltagernes sammensætning. Om undervisningen kan jeg sige, med fare for at lyde overstrømmende, at det var både fagligt, menneskeligt og kommunikerende helt i top.” Jeg vil tage hele online marketing kurset.

★★★★★

lego

Mie

LEGO

“Mange tak for et godt kursus. Underviseren var fantastisk god til at formidle koncepterne til alle på kurset. Derfor lærte jeg alt meget nemmere og bedre, da jeg fik hjælp til at se det fra andre sider og vinkler. Tak! Kurset er anbefalelsesværdigt.”

★★★★☆

Marie

Marie

Visit Copenhagen

“Det var fint at vi ikke var så mange på holdet. Underviseren var god til at formidle det hele på en pædagogisk måde der gjorde det nemt for mig. Derfor lærte jeg alt meget nemmere og bedre, da jeg fik hjælp til at se det fra andre sider og vinkler”

★★★★☆

Værktøjer Google Analytics kursus

Hvilke Sider Virker

På Google Analytics kursus lærer du, hvordan du får indsigt i dine kunders adfærd. Og værktøjet kan mere end at måle trafik på din hjemmeside. Du får svar på hvem dine besøgende er, hvor de kommer fra, deres adfærd når de er på din side, hvilke sider der har interesse, og hvilke sider der ikke besøges. På dette Google Analytics kursus lærer du at identificere, hvad der skal optimeres.

Google Analytics Rapport

Lær også hvordan du kan opsætte rapporterne, så de giver dig netop den viden, og de svar du ønsker. På kurset vil du lære, hvordan du selv kan definere rapporterne, så du hurtigere kan få de vigtigste nøgletal. Du vil også blive introduceret til de vigtigste nøgletal på dette kursus i Google Analytics.

Kundens Adfærd

Med Google Analytics kan du få informationer om brugeradfærd, trafikmønstre, konverteringer og muligheder for optimering. Efter Google Analytics kurset vil du have opnået en forståelse for Google Analytics store forretningspotentiale, og du vil have lært, præcis hvordan du kan udnytte dine nye informationer.

Cases og Opgaver

Google Analytics kurset vil foregå som holdundervisning med en kombination af teori, praktiske eksempler, cases og opgaver. Underviseren er specialist på området og har mange års relevant erfaring med Google Analytics.  

Google Analytics Kursus

Du lærer at udvælge de gode rapporter, der matcher netop dine ønsker og behov om viden. Og for at få succes med Google Analytics er det derfor vigtigt, at du kender best practice inden for området, og at du har kendskab til, hvordan man planlægger og organiserer analysearbejdet.

Google Analytics

Hvad er Google Analytics? Hvordan virker det? Hvilke værktøjer? Og hvordan implementeres det? Det er bare nogle af de spørgsmål, der typisk opstår, når man arbejder med Analytics. Og det er en markedsførings disciplin, der rummer mange analytiske facetter. Du lærer det på dette Google Analytics kursus.

Kig ind 

Underviser 

Thomas Søby Andersen

Thomas Søby Andersen

Google Ads og Analytics Ekspert

Få mere information

Tilmeld dig kursus i Google Analytics

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Bliv certificeret i digital markedsføring

Tag en digital marketing uddannelse på 8 dage i København. Uddannelsen er certificeret og du bliver certificeret Digital Marketing Manager. Der starter et nyt hold hver måned i København.  

Thomas Søby Andersen

Thomas Søby Andersen

Google Ads og Analytics Ekspert

Thomas Søby Andersen har mere end 12 års erfaring indenfor online markedsføring. I de tidlige år var hans fokus på at lave SEO for egne hjemmesider, men de sidste næsten 5 år har det været som selvstændig freelancer med fokus på Google Ads & Analytics.