Digital Marketing Kursus Certificeret

Digital Marketing Manager, 6 Dage

Deltag på digital markedsføring kursus, få skarpe kompetencer og bliv certificeret Digital Marketing Manager. Få WordPress kursus som frivilligt bonus kursus.

 

22. JUN
København
16.900 kr.

På akademiets digital marketing kursus, København, bliver du skarp på de vigtige online marketing værktøjer. 

Det digitale markedsføring kursus udgøres af 6 moduler, som du tager i et tempo der passer din kalender, og der starter et hold hver måned. 

På dette kursus lærer du at arbejde med optimering af dine online aktiviteter – “do’s and dont’s”. Du lærer at sortere mellem alle værktøjerne, og får de vigtigste i hænderne, så du kan tage dem i brug med det samme, når du kommer hjem fra kursus.

Frivilligt bonus kursus

Når du deltager på dette digital marketing kursus, så tilbyder akademiet dig, uden beregning eller omkostninger, at deltage på et af kurserne:

WordPress kursus 2 dage
InDesign kursus 2 dage 

Ønsker du dette tilvalg, lader du os det vide efter din tilmelding. Dette tilbud gælder dog ikke hvis du også benytter dig af 2 for 1 rabatten.

digital marketing kursus

Kampagne kursus

2 for 1

Læs om rabat

Pris 16.900 kr.

ekskl. moms

Næste kursus i digital markedsføring

Du kan ændre eller udskyde datoer før eller under dit kursus. Der starter et online marketing kursus hver måned.

Praktisk info

  • Undervisning kl. 9.00 - 15.30
  • Frokost på restaurant
  • Kursusmateriale online
  • Medbring egen computer
  • 100 meter fra Nørreport st.

Digital marketing kursus værktøjerne

Dette online marketing kursus har fokus på de digitale værktøjer, du skal kunne som digital marketing manager. Vi bruger ikke meget tid på generelle ting om markedsføring, i stedet fokuserer kurset på de tekniske værktøjer vi ved en moderne marketing specialist anvender, og som vil gøre dig til en efterspurgt ressource.

Certificeret Digital Marketing Manager

 

Certificering er frivillig. Men ønsker du at blive certificeret, gør vi alt, hvad vi kan for at hjælpe dig godt på vej, og sikkert i mål.

Din online marketing kursus certificering udgøres af en selvvalgt projektopgave, hvor du skal udarbejde din online strategi med tilhørende content aktivitetskalender.

Projektopgaven tilpasses dine interesseområder, og kan indeholde dit valg af online strategi, med tilhørende operationalisering af aktiviteter i din content plan – hvilke kanaler, hvilke kampagner og på hvilket tidspunkt. Derudover skal den demonstrere din nye viden, og brug af de digitale værktøjer, som er gennemgået på kurset, vinklet i den retning der er værdifuld for dig. Efter godkendt opgave er du certificeret Digital Marketing Manager.

Det er vores erfaring, af denne online marketing kursus certificering, ikke kun er lærerig, men i lige så høj grad er god at have med i bagagen. Vi anbefaler derfor, at du lader dig certificere. Læs her for mere information om certificering.

Certificering læs

online marketing kursus certifikat

Kursus form online marketing kursus

Kurset er 100% klasseundervisning med fremmøde, og uden fjernundervisning. Det giver den bedste dialog med tilhørende refleksion, og når det tekniske driller – “hvilken knap var det jeg skulle trykke på?”, så er din underviser lige ved hånden. Alt forskning viser, at undervisning i små fysisk samlede hold giver den bedste indlæring. Derfor gennemføres kursus i digital markedsføring også med det i mente.

Fleksible datoer

Passer kursuskalenderen ikke med din, så kan du altid skubbe eller udskyde et eller flere moduler. Kan du f.eks. ikke på datoerne for kursus i Google Analytics modul, så kan du skubbe modulet til næste måned. Kurset i online markedsføring er modulopbygget, og rækkefølgen kan altså vælges vilkårligt.

 

  • Der starter et online marketing kursus hver måned
  • Du kan altid skubbe eller udskyde et modul til senere 
  • Du kan gennemføre online marketing kurset koncentreret på 4 uger eller over 6 måneder.
compass kurser

N Kursusdage over 4-6 uger
N Hands-on online marketing kursus
N Undervisning af eksperter
N Online kursusmateriale
N Certificering inkluderet

  Telefon 48 16 30 81
  E-mail   info@comss.dk

Indhold digital marketing kursus

På det certificerede digitale markedsføring kursus lærer du alle de vigtige værktøjer, der skal til for at få succes på dine digitale platforme. Vi ligger særlig vægt på præcis de digitale værktøjer, du får behov for, og det er vores målsætning, at du selv kan anvende værktøjerne, når du kommer hjem.

Sociale Medier

Du lærer at anvendte værktøjerne Facebook og Instagram. Og du lærer hvordan du konkret opsætter annoncer i Facebook samt Instagram management så du får maksimalt ud af dine annoncekroner og tid anvendt på medierne. Modulet udgøres af kurserne:

1. Facebook Annoncering kursus
2. 
 Instagram kursus

E-mailsmarkedsføring

Vi arbejder i værktøjet MailChimp, som er det hurtigst voksende og mest anvendte værktøj til digital markedsføring og E-mailmarketing. Du skal deltage på MailChimp kursus, hvor du lærer at opsætter MailChimp annoncer og eksekverer e-mail marketing kampagner strategisk. Modulet udgøres af kurset:

E-mailmarkedsføring med MailChimp kursus

 

SEO Søgeordsoptimering

Du lærer at anvende de mest anvendte SEO værktøjer. Hvordan opnår din hjemmeside en højere Google autoritet og ranking, og hvad kan du gøre for at få det til at ske. Du gennemfører akademiets kursus i Google søgeoptimering som er en vigtig del af dit digital marketing kursus. Modulet udgøres af kurset:

Google SEO kursus

Konverteringsoptimering

På flere moduler skal du arbejde med at konvertere første kontakt på jeres hjemmeside til et salg – det er jo det det hele drejer sig om. Du vil skulle gennemføre kurserne:

1. Marketing strategi kursus.
2. WordPress kursus til hjemmeside
3. Facebook annoncering kursus
4. Instagram Management Kursus
5. E-mailmarkedsføring MailChimp kursus

 

Google værktøjerne

Du kommer til at stifte bekendtskab med en hel del af Googles egne værktøjer, men helt centralt står de to Google moduler
1. Google Ads kursus
2. Google Analytics kursus.

Du vil få grundig “hands-on” træning på begge de to værktøjer.

Digital Marketing Strategi

Der er i dag mange kanaler som virksomheden kommunikerer igennem. På digital marketing strategi kursus lærer du at koordinere disse aktiviteter på tværs af alle digitale platforme og over tid. Det er en kunst at få dette til at gå op i en højere enhed, og det lærer du her.

WordPress Tilvalg

Som bonus får du på dette kursus et WordPress kursus med i købet. Det betyder, at du bliver skarp på muligheder og begrænsninger i forbindelse med redigering af jeres hjemmeside. 

Certificering

Dit kursus afsluttes med at du bliver certificeret Digital Marketing Manager. Certificering er indeholdt i dit kursushonorar, og vi anbefaler at du lader dig certificere. Din undervisningsansvarlige underviser har historisk væres fagansvarlig for tilvalgsmoduler til Diplomuddannelse i ledelse, og projektopgaver er bygget op på samme måde som diplomuddannelsernes projektopgaver. Du kan her læse mere om certificering:

Akademiets certificering

compass kursus

København

Compass København
Købmagergade 67
1150 København

Ring på telefon: 48 16 30 81
Send en e-mail til info@comss.dk

Om online markedsføring kursus

mette

Mette

Sydslesvig Centralbibliotek

Meget inspirerende og super god undervisning. Vi fik en stor konkret værktøjskasse, som jeg i større eller mindre grad bruger både i forbindelse med mine arbejdsopgaver og udenfor arbejdstiden.

★★★★★

B & O

Jeppe Jensen

Bang & Olufsen

Jeg har efterhånden været afsted på en del kurser omkring værktøjerne, men dette er det første kursus, hvor jeg bagefter har et helt klart billede af, hvilke værktøjer det giver mening at bruge i bestemte situationer

★★★★★

pernille

Pernille

City Blomster

“Dejligt med så få kursister. Og der var blads til at stille alle spørgsmålene, og vi fik nogle rigtig gode diskussioner om mange vigtige ting. Jeg brugte 14 dage på at ændre mange ting efter kurset. Tak for et godt digital marketing kursus

★★★★☆

lego

Mie

LEGO

“Mange tak for et godt kursus. Underviseren var fantastisk god til at formidle værktøjerne til alle på kurset. Derfor lærte jeg meget nemmere og bedre, da jeg fik hjælp til at se det fra andre sider og vinkler. “

★★★★☆

Værktøjer digital markedsføring kursus

Online Marketing Strategi

Du lærer at udarbejde en online marketing strategi, og hvorledes du eksekverer strategien til konkrete resultater. Du bliver bevist om muligheder og begrænsninger med dine digitale kanaler, herunder E-mail markedsføring, Facebook, Instagram og LinkedIn, og hvordan du får mest muligt udbytte af de enkelte medier.

Google Ads

Er du ikke lige øverst på Google side et, så lærer du, hvordan du med Google Ads, på en omkostnings-effektivt måde, kan købe dig op øverst på Googles side et. Altså får du større kendskab til teorierne bag, og hvad du skal have for øje ved betalt annoncering – SEM (Search Engine Marketing).

Google Analytics

På Google Analytics modulet bliver du sat ind i dine kunders brugeradfærd, trafikmønstre, konverteringer og muligheder for optimering på jeres sites. Og selvfølgelig hvordan Google Analytics fungerer som værktøj, så du bedst kan skabe favorable forretningsmuligheder for lige netop din organisation.

SOME & Facebook

Dette modul er for dig, der skal bruge Facebook i professionel øjemed, og selv skal kunne eksekvere processen og generere Facebook annoncer i Facebook Business Manageren. Der er fokus på det tekniske. Vi gennemgår alt fra opsætning til opfølgning, så du selv er i stand til at varetage Facebook annoncering fremadrettet. Du kan læse mere om emnet her, under digital marketing.

E-mail Markedsføring

Er E-mail markedsføring en død sild? Nej, og skal du koordinere dine E-mail aktiviteter med de andre marketing aktiviteter, så er dette modul helt centralt! Du lærer at eksekvere processen fra online strategi til konkret indhold og timing. På dette modul får du værktøjer til strategi, planlægning, annonceproduktion og opfølgning på dine E-mail markedsføring. Vi bruger værktøjet MailChimp.

SEO Optimering

Hvordan anvender jeg SEO? Hvordan virker det? Hvad virker? Hvilke værktøjer? Og hvordan arbejder jeg med det i praksis med alle de parametre? Det er bare nogle af de spørgsmål, der typisk opstår, når man arbejder med SEO. SEO er en disciplin som du skal kunne, og på online marketing kursus lærer du de mange analytiske facetter. Du får således også et SEO kursus i pakken.

Undervisere digital markedsføring kursus

Rasmus B Olesen

Kristoffer Hovland

Automatiserings og Web Ekspert

Få mere information

Thomas Søby Andersen

Thomas Søby Andersen

Google Ads og Analytics Ekspert

Få mere information

Rasmus B Olesen

Rasmus Bang Olesen

SEO Ekspert og Webudvikler

Få mere information

Rasmus B Olesen

Marie Wengler

Digital kommunikation Ekspert

Få mere information

ninna busk

Ninna Busk Rasmussen

Content Marketing Ekspert

Få mere information

niels fester

Niels Fester

Uddannelsesansvarlig

Få mere information

Camilla Falkvist

Camilla Falkvist

Instagram Management Ekspert

Få mere information

Grace

Grace Tsatsaris

Marketing Director

Få mere information

Tilmelding digital marketing kursus

digital marketing

Pernille Andersen

NOVO NORDISK

Jeg har efterhånden været afsted på en del kurser omkring værktøjerne, men dette er det første kursus, hvor jeg bagefter har et helt klart billede af, hvilke værktøjer det giver mening at bruge i bestemte situationer. Der var afsat rigtig god tid til de praktiske øvelser

★★★★★

Kampagne kursus

2 for 1

Læs om rabat

kursus i digital markedsføring

Henrik Kessebeer

ØRSTED

“Kurset gav et rigtig godt indblik i værktøjer samt brugen af disse. De praktiske øvelser i værktøjer havde størst værdi for mig. Det var en rigtig god idé at danne grupper til at arbejde med værktøjer – Det gav et meget interessant indblik i andres erfaringer. Tak for et rigtig godt kursus.

★★★★★

Undervisning digital marketing kursus

På dette digital marketing kursus er der udpræget fokus på værktøjerne. I takt med at markedsføring er rykket ud på nettet, er der kommet et stort behov for værktøjer og våben til håndtering af denne kamp om kundernes opmærksomhed. Det er de værktøjer du lærer på dette digitale marketing kursus.

På kurset får du praktisk træning i at arbejde med markedsføring værktøjerne – din underviser viser og forklarer – du prøver det på din egen PC. Du får ikke kun teori, men også vigtige praktiske øvelser og værktøjer som du vil kunne tage i brug, når du kommer hjem. Digital marketing kursus har fokus på værktøjerne.

Moduler på digital markedsføring kursus

På kursus i digital markedsføring vil du lære de mest anvendte værktøjer som en digital marketing professionel skal kende og beherske. Hver disciplin understøttes af et eller flere digitale værktøjer, og på kurset vil der blive lagt vægt på at du lærer at bruge værktøjerne. Og du får akademiets fokuserede kurser med, herunder

  1. Online marketing strategi
  2. SEO kursus
  3. E-mailmarkedsføring kursus
  4. Google Ads Annoncering
  5. Google analytics kursus
  6. SoMe og facebook annoncering
  7. WordPress kursus (frivilligt tilvalg)

Kontakt os hvis der er nogle andre moduler du hellere vil have, så er vi såfremt det er muligt fleksible og lydhøre overfor dine ønsker.

Google værktøjer på digital marketing kursus

Når det gælder digital markedsføring, så kommer du ikke uden om Google. 80% af al informationssøgning sker gennem Google’s søgemaskiner, så på dette kursus i online marketing er Google værktøjerne vigtige.

  • Google Ads
  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Google site speed test
  • Google Website Optimizer
  • Google Keyword tool
  • Google Keyword planner
  • Google Trends
  • Google Traffic Estimator

Google værktøjerne er spredt over de forskellige moduler, og du introduceres til dem der hvor de passer bedst.

compass kursus

Du får

N Få deltagere per hold
N hands-on undervisning
N Digitale ekspert undervisere
N Inklusiv certificering

Kontakt os

Ring på telefon: 48 16 30 81
Send en e-mail til info@comss.dk

Kristoffer Hovland

Director Technology Development

Kristoffer er uddannet Diplomingeniør fra DTU. Han er ansvarlig for udvikling af akademiets RPA backend kompetencer, og den tekniske udvikling og drift af akademiets RPA automatisering. Kristoffer underviser på akademiets RPA kurser, og supporterer kunder indenfor RPA udvikling. Kristoffer er certificerede UiPath udvikler.

Thomas Søby Andersen

Thomas Søby Andersen

Google Ads og Analytics Ekspert

Thomas Søby Andersen har mere end 12 års erfaring indenfor online markedsføring. I de tidlige år var hans fokus på at lave SEO for egne hjemmesider, men de sidste næsten 5 år har det været som selvstændig freelancer med fokus på Google Ads & Analytics.

Rasmus B Olesen

Rasmus Bang Olesen

SEO Ekspert og Webudvikler

Rasmus Bang Olesen. Rasmus er webnørd med stor kærlighed til SEO. Han er indehaver af Improvize, som leverer strategisk SEO-rådgivning til mindre og mellemstore virksomheder. Han er uddannet datalog fra Aalborg Universitet og har arbejdet mere end 10 år ”hands-on” med udvikling, drift og SEO optimering af websites.

Marie Wengler

Ekspert i digital kommunikation og markedsføring.

Marie voksede op med reklame, kommunikation og design, og bruger værktøjerne som sin forlængede arm. Sideløbende med sine opgaver hos Compass, har hun drevet egen selvstændig virksomhed, hvor hun har arbejdet med digital kommunikation og hjulpet både store og små virksomheder. Hun har international erfaring og har deltaget på udstillinger i Berlin og L.A. med flere af sine egne projekter.

Ninna Busk-Rasmussen

Ninna Busk Rasmussen

Tekst og Content Marketing Ekspert

Ninna Busk Rasmussen har en kandidat i Kommunikation og Psykologi, og omtaler sig selv som lidt af en kommunikationsnørd. Hendes faglige baggrund og erfaringer, udgør en strategisk tekstforfatter, der ikke blot hviler på mavefornemmelser eller instinkt, men som også tager udgangspunkt i data. Ninna er vant til at tænke ud af boksen, og så er hun heller ikke bange for at lege med sproget, hvilket du også vil komme til at mærke.

Niels Fester

Niels Fester

Founding Partner. Programansvarlig Underviser

Niels er uddannet civilingeniør fra DTU, retning produktion. Han har udbygget sin Lean uddannelse gennem studierejser til Japan og USA. Han har beskæftiget sig med optimering i både service, produktion og administration og udover sine opgaver hos Compass har Niels været fagansvarlig for diplomuddannelsernes Lean og Six Sigma uddannelsesprogrammer. Niels har løst opgaver for Forsvaret, Velux, Region Hovedstaden, Du Pont, Finansministeriet, SAS, Økonomistyrelsen og A.P. Møller – Maersk.

Camilla Falkvist

Camilla Falkvist

Instagram Management Ekspert

Camilla Falkvist har mere end 10 års erfaring i mediebranchen, et bredt netværk og masser af erfaring med So-Me. Og netop denne erfaring bringer både kursister og samarbejdspartnere stor forretningsmæssig værdi. Camilla har arbejdet intenst og strategisk med Instagram på So-Me bureau og hun har afholdt utallige værdiskabende workshops for både store og små virksomheder. I 2019 startede Camilla sit eget bureau og konsulterer i dag små og store virksomheder og afholder workshops for både nybegyndere og erfarne So-Me eksperter. Camilla lærer dig ‘the basics’ på Instagram, do’s and dont’s og hvordan du udnytter Instagram mediet til din fordel.

Grace

Grace Tsatsaris

Marketing Director

Grace har en baggrund indenfor grafisk design og webudvikling, og har tidligere arbejdet som selvstændig konsulent, hvor hun har hjulpet andre virksomheder med alt fra grafisk opsætning på diverse medier, og user experience, til SEO. Hun bruger selv de grafiske værktøjer i sin dagligdag, og kombinere dem gerne med andre værktøjer. Derudover har hun specialiseret sig indenfor digital markedsføring, og er hos Compass ansat som Marketing Director og underviser.